Стенен часовник с филц

Казвам здравейте след дълго отсъствие от моя страна, за което имам голямо извинение – най-накрая дойде времето за моите държавни изпити, за които отделях цялото си внимание и време, и с радост мога да се похваля, че си заслужих с много труд и старание шестиците, които изкарах :). Сега ще се старая отново да вляза в ритъм и да обръщам по-голямо внимание на сайта, защото определено много ми липсвахте всички.

Преди няколко месеца се преместихме с моя приятел в ново жилище, в което не исках да има часовник на стената (не знам защо). След около две-три седмици разбрах, че просто не мога без часовник и ми беше писнало да ходя до кухнята да видя часовника на печката или да си търся телефона и т.н. и в крайна сметка реших, че вече е време да имаме часовник. Започнах да търся в необятния интернет и нищо не ми харесваше или подхождаше на стила който поддържам в къщи (нещо между скандинавски и модерен стил), като най-голямата причина беше, че по-евтините бяха твърде кич, а семплите бяха много скъпи (както винаги). Бързо се насочих към amazon или ebay и други онлайн магазини, в които съм пазарувала. Така попаднах на часовника от представите ми от един дизайнерски магазин – достатъчно семпъл, но и много необикновен, и естествено достатъчно скъп – 100 евро, които не бих и могла да дам за един часовник.

clockfelt

Прецених, че мога да направя нещо подобно за по-малко пари – и успях! Всичките материали си купих от http://ideahobby.bg/ за 19,20 лв. общо (т.е. не за 100, а за 10 евро). Не искам да правя реклама, но отбелязвам само, че намерих нужното от този магазин на най-добра цена и ви го препоръчвам като коректен магазин (има и физически магазини за по не мързеливите).

Ето и нужните материали:

clock

1. MDF основа за часовник – квадрат заоблени ръбове – 5,90 лв.

2. Филц 50×70 3mm – Светлосив – 7,80 лв. (от него много ми остана и си уших калъф за Киндъла, и облепих с него една дървена кутийки).

3. Часовников механизъм – 2,90 лв. (секундарника не се движи плавно, но и не издава цъкащи звуци)

4. Универсално крафт лепило – 2,60 лв. (от него съм изхабила съвсем малко за този проект, но е добре да имате подобно лепило)

5. Батерия 2АА (не я смятам като пари за проекта, защото все някъде имате резервни батерии)

Стъпка по стъпка:

1. Изрязах филцът с по няколко сантиметра повече (4-5 см. от всяка страна) от нужното за основата за часовника.

2. Пробих дупката през която ще се прокара механизмът.

3. Внимателно започнах да лепя филцът върху повърхността на часовника и накрая с тиксо закрепих външните страни (от задната страна) за една-две нощи, за да стегне (макар, че още не съм ги махнала вече 2-3 седмици).

4. Прекарах механизма (предварително му боядисах с бял лак за нокти две от стрелките) и започнах да редя последователно: стрелка за час, минути и накрая най-отгоре секундарника.

5. Сложих 1 бр. батерия и окачих на стената.

Измислила съм да си купя сладолед на клечка, която после да използвам за часовата стрелка (която сега съм я оставила в черно), но все съм болна и не съм за никакъв сладолед.

clockm

На живо е много красив и всеки който го види иска да го докосне и да усети мекотата на филца. Определено е един от най-любимите ми проекти до сега и гордо седи в средата на една от стените в хола ни. Ако искате да направите стенен часовник, разгледайте подобни сайтове и ще видите, че това вече е много лесна задачи – има си основи, има механизми, а вие само трябва да измислите как да си ги декорирате, за да отговарят в най-голяма степен на вашия стил и вкус.

Вашият коментар

