Лесна плетена гривна с разнообразни капси

   8a

★ ★ ★

 Тази гривничка я направих един ден съвсем случайно. Нямаше какво да правя и започнах да си плета нещо – под нещо разбирайте нищо конкретно, чакайки да ми хрумне нещо. Точно по това време модата с пирамидките, шипчетата и всички тези пънкарски метални капси беше във вихъра си и за щастие все още не е залезнала. Публикацията няма да е много дълга, защото гривната се прави наистина лесно. Та нека се върнем на темата „как да си я направите”

Нужните материали са:

1. капси – всякакви каквито може да намерите

2. 4 бр. халки

3. 1 бр. закопчалка

4. кука с размер 2,5 мм

5. прежда, подходяща за куката, т.е. по-тънка

6. лепило по желание

За да си изплетете гривната ще трябва да знаете как се плете:

1. Синджир

2. Нисък пълнеж

3. Залепена бримка

Вижте как се плетат ТУК

Идея на плетката:  Изплитат се синджири, след което същите се обикалят от двете страни като във всеки синджир се изплитат ниски пълнежи. Визуално идеята е следната:

678-1

Как да си изплетете основата за гривната:

Започнете да плетете синджири, тук броят зависи от обиколката на китката ви. Горе-долу схемата е след като си премерите ръката с шивашки метър да извадите от полученото 6-7 см *(вж. малко по-надолу защо). Та плетете синджири докато сте достигнали тази дължина.

Изплетете още 1 синджир след което направете 1 нисък пълнеж във втория синджир от куката. Продължете да плетете ниски пълнежи до края на синджирите.

В последния синджир направете 3 ниски пълнежа и започнете да плетете ниски пълнежи и от другата страна на синджирите.

Когато стигнете края на синджира, направете 2 ниски пълнежа в последния. И започнете да плетете ниски пълнежи в ниските пълнежи от предния ред като в 4те ъгъла на гривната трябва да плетете по 3 пълнежа в една и съща бримка.

Аз изплетох моята гривна с първоначално изплетените синджири, след което изплетох около тях по 2 реда ниски пълнежа (тоест 4 общо)– така стана широка точно 2 см.

*Това което ви казах за първоначалното плетене на синджири – обиколката на китката ви минус 6-7 см е защото при мен 2 реда ниски пълнежа са точно 1 см, т.е. от всяка страна след направата на синджирите ще се добавят по 1 см. или общо 2 см. Но освен тези пълнежи и закопчалката и халките ми дават още дължина. В единия края съм сложила 2 бр. халки, като във втората съм закачила закопчалката – при мен 2 бр. халки плюс 1 бр. закопчалка са общо 2 см, а от другата страна на гривната съм закачила само 2 халкички, които общо са 1 см. Сложих 1-2 см. допълнително за да ми е по-свободна. Ето как ми излезнаха тези 6-7 см. – 2 см пълнежи и 3 см. халки и закопчалка + 1-2 за да не ме стяга. Но не е фатално и да изплетете плетката, и да ви остане леко тясна – винаги може да добавите още 1-2 халкички 🙂

След това вземете капсите (те трябва да имат метални малки плоскости от задната страна), вкарайте ги по желание някъде в плетката и с помоща на клешички притиснете плоскостите така, че да се захванат към плетката – тук може да добавите и лепило под капсите ако желаете.

Това е от мен за сега, ще се видим скоро!

Вашият коментар

