Книгоразделител

♥ Bookmark ♥

   Модел предназначен за феновете на книгите и красивите плетива. Майка ми нарича този книгоразделител бижу и наистина е толкова изящен когато се хване и докосне, че спокойно мога да го нарека модел – бижу. Чудесен подарък ще е за някой, който цени книгите и ги отваря често. Енджой!

За модела ще трябва да знаете следното:

ch(s) = chain(s) = синджир

sc = single crochet = нисък пълнеж

dc = double crochet = висок пълнеж с 1 наметка

tr = treble (triple) crochet = висок пълнеж с 2 наметки

sl st = slip stitch = Залепена бримка

Може да видите как се правят ТУК

Материали:

  • Конец
  • Кука 1,75 мм или подходяща за избрания конец

♥ Инструкции ♥

Започнете с 20 синджира

Ред 1: нисък пълнеж във втория синджир от куката, * пропуснете следващите 3 синджира, (висок пълнеж с една наметка, 2 синджира, висок пълнеж с една наметка) в следващите 2 синджира, пропуснете 3 синджира, нисък пълнеж в следващия синджир * повторете от * до * още един път. Обърнете

Ред 2: 1 синджир, нисък пълнеж в първия нисък пълнеж от предходния ред, *(4 високи пълнежа с една наметка в следващото пространство, образувало се от 2-та синджира) двапъти, нисък пълнеж в ниския пълнеж от предния ред* повторете от * до * и обърнете.

Ред 3: 7 синджира, пропуснете 3 високи пълнежа и направете нисък пълнеж в следващите два високи пълнежа, 7 синджира, пропуснете следващите 7 бода, ниски пълнежа в следващите два високи пълнежа, 3 синджира, висок пълнеж с две наметки в последния нисък пълнеж. Обърнете

Ред 4: 1 синджир, нисък пълнеж във високия пълнеж, *(висок пълнеж с една наметка, 2 синджира, висок пълнеж с една наметка) в следващите 2 бримки, нисък пълнеж в пространството образувало се от 7те синджира* повторете от * до *, нисък пълнеж в третия синджир от предния ред, обърнете

Повторете редовете 2-4 още седем пъти, след това ред 2 и ред 3 още един път. Не завършвайте.

Върнете се до средата на хоризонталната страна със залепени бримки и направете опашка – направете толкова синджира, колкото искате, добавете мънисто или две и завършете.

100 статии!!!

  Благодаря за отделеното време да прочетете модела, надявам се да го използвате с много любов, желание и много усмивки. 

Благодаря на всички, които следвате блога както през имейлите си, така и през facebook.

С този книгоразделител стават общо 100 статии и съм много щастлива, че има хора като вас, които обичат да творят с ръцете си и се наслаждават на DIY проектите които споделям.

С много обич и уважение: Kelly

8 responses to “Книгоразделител

  1. Здравей, Кели,
    Много пъти се опитвам да направя този книгоразделител, все стигам до 4-ти ред и все нещо не ми се връзва. Нямам много опит в плетенето, начинаеща съм, така че извинявай, ако има в схемата има нещо, което не разбирам и не го разбирай като упрек, аз просто търся помощ.
    Когато плета 4-ти ред…правя „1 синджир, нисък пълнеж във високия пълнеж, *(висок пълнеж с една наметка, 2 синджира, висок пълнеж с една наметка) в следващите 2 бримки“, обаче тези две следващи бримки не ми се падат симетрично на следващите две бримки след 7-те синджира. Гледам снимката и се чудя дали не трябва да направя (ВП1Н, 2 синджира и ВП1Н) два пъти не в следващите две бримки, а в двете бримки преди 7-те синджира. Надявам се да съм го обяснила добре… Може би после се получава правилно, някак си… не знам, но ми изглежда несиметрично.

    • Уау, наистина много ме обърка, защото това съм го плела преди много време и не мога да си спомня точно как съм го плела, но сега и аз гледам снимката и е така както съм го написала. Значи правиш 1 синджир, след който плетеш нисък пълнеж във високия пълнеж с две наметки (този, който си направила последно на предния ред), след това във всяка една от следващите бримки правиш по 1 висок пълнеж, 2 синджира, 1 висок пълнеж (това в повечето плетки се нарича бримка „мида“). След това правиш един нисък пълнеж не в конкретна бримка от 7те синджира а направо през тях ( той след това ще си застане по средата). След това повтаряш всичко от * още 1 път. Ако пак не ти се връзва, погледни дали си изплела предния ред правилно, опитай един-два пъти, ако и това не става пробвай да го изплетеш както си мислиш, дано да стане. Успех и да кажа, че ако си по добра в разчитането на модели на английски език, мога да ти дам модела в оригиналния му вид.

      • Благодаря ти за отговора! Всъщност си намерих грешката и тя е това, че не направих разлика между синджир и бримка. От там стана голямото ми объркване и започнах да правя високите пълнежи в синджирите… Но пък вече успешно направих книгоразделителя и съм много горда със себе си, защото от много време му се възхищавам 🙂 Благодаря ти отново!

  2. Здравей Kelly, опитах да следвам твоите указания, но и на мен нещо не ми се получава. Може ли да дадеш схема – по-лесно разчитам тях. Ако ли пък не- ще го нагодя някак си 🙂
    Поздравления за сайта! С пожелание за хубави дни, Ани

    • и аз много харесвам този разделител но не мага да направя нищо може би ако има схема. Аз съм съвсем начинаеща и може би ми рано за този модел

      • Четете внимателно написаното и ще се справите, а ако нещо ви затруднява изпробвайте – това ли е или пък това?!. Както пише трябва да започнете с 20 синджира а това не е трудно. След тези синджири започва плетенето на синджири като си пише в коя бримка се плете какво и кога трябва да пропуснете. Наистина може да ви се струва объркано така на думи, но ако бъдете внимателни съм убедена че ще се справите. Хубав ден ви желая

Вашият коментар

